Thursday, December 7, 2006

Kegilaan Pemilik MySpace

Aku dah lama jugak register kat myspace.com tapi tak penah buat apa-apa pun kat sana. Hanya add saja sesiapa yang ada myspace, then bila mereka terima maka tersenarailah mereka sebagai 'kawan' kat situ. 'Kawan' emmm setakat ni tak penah la aku faham betul-betul maksud 'kawan dalam myspace tu, kerana aku hanya duk peratiii saja apa yang ada dalam myspace.

Malam ni hampir 4 jam aku saja klik pengguna myspace.... emmm! macam-macam ada! dengan macam-macam kegilaan. Kalau myspace yang personal tu kira ok la. Tapi yang aku hairan tu, entah sapa la yang rajin sangat buat myspace seolah-olah dia Pak Lah, Dato Najib, Bush, Ghandi dan lain-lain. Tambah pelik lagi bila myspace Ahmad Denejad, PM Iran tu tulis info dalam myspacenya guna bahasa melayu. Emm... hairan sungguh la aku, dengan tahap kerajinan mereka yang buat semua tu.

Then ada satu group lagi ialah mysapce artis-artis.... mungkin sesetengahnya tu memang buat sendiri, tapi sesetengah yang lain tu rasanya entah umat mana la yang buat. Silap-silap tuan punya artis tu pun tak tau itu myspace dia, hahaha!

Group yang lagi satu aku perhatikan, ialah myspace anak-anak muda yang memang 'gila-gila'...... sampai tahap dalam hati aku berkata " anak sapaaaaa la niii?" atau "sapaaaa laaaa mak bapak budak ni?" Memang lah bukan semua pemilik myspace boleh dipercayai sangat statusnya, tetapi yang aku perhatikan, dalam banyak-banyak tu myspace bebudak kita ni memang dah tahap melampau. Ramai yang dengan bangganya duk pamer celah dada je! nak kata tipu, siap ada koleksi gambar dengan family pulak tu. Tapi kemudiannya bila tengok gambar mak bapak dia, sekali lagi dalam hati aku berkata, "emmmm.... patutlahhh!"

___________________
:: Dunia cyber.... tiada siapa yang dapat menghalangnya. IT.... "ikut telitahhh!"

0 Comments:

Post a Comment