Saturday, August 18, 2007

Pikom PC Fair di KB Mall

Petang ni cadangnya hendak ke Perkampungan Hadhari di padang Komplek Sekolah-Sekolah Mek Zainab. Malangnya rasa tak sanggup pulak nak menempuh kesesakan jalanraya menuju ke sana.

Akhirnya kami hanya sampai setakat KB Mall sahaja. Tambahan pula memang bercadang hendak ke sana kerana hendak membeli laptop untuk 'mem' aku.

PC Fair anjuran PIKOM yang bermula semalam, memang agak meriah. Penuh sesak dan barangan yang ditawarkan memang agak menarik.

Tinjau-tinjau dan pusing-pusing semua gerai yang ada, sambil mencongak laptop apa yang hendak dibeli.

Bajet, nak cari laptop yang berharga di bawah RM3000. Setelah pusing-pusing..... semua gerai sebenarnya jual benda yang sama sahaja.

So, cam mana...... pilihan yang ada brand Acer, Compaq Presario, Asus, Lenovo dan lain-lain. Tapi kebanyakkannya menjual Acer sahaja.

Aku dari dulu memang tak berapa bekenan dengan laptop Acer ni. Kalau yang harga kurang RM3000..... pegang bodynya pun rasa tak yakin je.

Tambahan pula aku dah biasa dengan laptop HP..... maka, HP Compaq Presario lah yang menjadi perhatianku.

Tambahan pula.... pakej yang ditawarkan oleh HP semasa PC Fair ni agak menarik......... selain hadiah khas daripada HP dalam 'black box' dan tiga buah hadiah beg tu.... yang aku rasa terkedu sangat tu, HP juga bagi beg galas Targus!

"Alamak.... aku baru je beli beg tu masa kat Low Yat hari tu.... RM145 hari ni diorang bagi free je, siul betul!"

Tapi bukan kerana hadiah-hadiah tu sebenarnya yang menjadi keutamaan.... laptop tu memang cantik dan menjadi idaman masa first time keluar tahun lepas.

Maka... akhirnya 'mem' aku sudah memiliki laptop baru, dan tak payah lagi la pakai laptop yang ada cop "Hak Kerajaan Malaysia" tu.

0 Comments:

Post a Comment