Friday, March 11, 2011

Brekfess ala 'Man vs Foods'


Hari minggu.... masa untuk sambung golek-golek dan bermalas-malasan. Dah seminggu dalam kondisi yang yang ketentuan... nak kata demam, macam tak demam... nak kata sakit, makan lalu jee!

Pagi ni  mem ajak ke pasar pun rasa malas.. "masak je laa apa yg ada kat dapur tu"

Apa yang ada?... nuget je yg ada... emmmm... nuget pun nuget laaa...  sementara Mem Besar sibuk dengan 'homework'nya..... aku pun cung-ceng, cung-ceng kat dapur... taraaaaa! siap... jom brekfess.... :)

Friday, March 4, 2011

udang sebalik sudu...






Dah lama aku tak balas apa-apa kat mesej di cbox ni.... entah kenapa.... tapi rasanya mesej yang masuk tu semuanya ada muslihat belaka... mesej yang tak jujur... bukan mesej dari seorang sahabat blogger yang sebenar seperti dulu-dulu.


HOI!... KALAU KORANG NAK KAYA DENGAN SURUH ORANG KLIK BLOG KORANG.... SILA BUAT KAT TEMPAT LAIN... HAMPEH!

Wednesday, March 2, 2011


 KAIZEN adalah konsep yang diketengahkan oleh orang Jepun yang bermaksud.... perubahan ke arah kebaikan sikit demi sikit
Untuk berjaya, anda perlu menanam konsep ini. Fikirkan diri anda sebagai jentera ke arah kejayaan.
Setiap hari, perbaiki hanya 1% daripada usaha anda. Esok, anda akan improve 2%.... lusa pula 3%
Dalam masa 100 hari dari sekarang sekiranya setiap hari anda dedikasikan untuk memperbaiki cuma 1% daripada usaha anda ke arah kejayaan, anda berjaya perbaiki diri anda 100% dari keadaan anda kini!