Monday, October 29, 2007





26 -29 Oktober berada di Langkawi kerana menghadiri Kursus Jurulatih Utama EMIS di Kondo Istana, Langkawi.

Fasilitator kursus adalah ketua kepada segala ketua guru data EMIS, Hj. Rosli.... emmmm kalau dengan Hj. Li..... faham-faham je lahh! Dari pagi sampai tengah malam dok mengadap data dengan segala macam ralat yang dijumpai.

Mujurlah Urusetia perihatin dengan keadaan peserta yang sudah semakin 'senok'..... Terima kasih kerana menyadiakan aktiviti santai... pertandingan bowling antara PPD.


>pemain utama PPD Bachok sedang beraksi








>lepas rehat petang tadi, malamnya diberi tugasan oleh Hj. Li untuk membina 'report' berdasarkan 'query' yang telah disediakan.

Friday, October 12, 2007

Selamat Hari Raya

Home Make Over

"Raya tahun ni nak balik kampung ke dak?"

Tahun ni kami tak dapat balik beraya di Perak. Buat pertama kalinya barangkali sejak kami tinggal di rumah ini sepuluh tahun yang lalu, inilah pertama kali kami bercadang menyambut hari raya di rumah sendiri.

Selama ini aku tak pernah ambil kesah pun cam mana keadaan rumah kami. Bersepah-sepah. Ruang Tamu kat depan tu tak pernah digunakan pun. Selama ini, kat situ kami longgokkan semua barang-barang. Ada yang tak pernah disentuh dan masih berada dalam kotak tu sejak kami pindah dulu.

Tahun ni nak beraya di rumah?............... wahhhh banyak benda yang kena buat ni!

Langkah pertama ialah hendak clear kan rumah daripada barang-barang yang disimpan selama ini.

Selama seminggu.... kami kira macam 'pejam mata'..... kumpulkan, asingkan dan kemudiannya buang benda-benda yang bertambun-tambun tu.

Langkah seterusnya.... bermulalah kerja-kerja 'home make over'.........



Bilik anak-anak pun dah siap dan ceria!




Dapur pun dah cat baru... siap dengan kabinet dan meja makan baru!

Dan.. jeng..jengg.... inilah ruang tamu kami yang sudah siap. Cat pun baru.... sofa baru.... karpet baru.... pendek kata beraya sakan la tahun niii..... hahaha!

Ok... jemputlah datang ke rumah nanti.... kerana aku rasa, kat rumah kamilah satu-satunya rumah sekitar ni yang akan hidangkan lemang dan rendang!

SELAMAT HARI RAYA..... MAAF ZAHIR DAN BATIN
DARIPADA KAMI SEKELUARGA.