Saturday, December 8, 2007

Tup tap tup tap.... cuti dah nak habis

Sebelum tiba musim cuti sekolah hari tu, banyak perancangan yang hendak dibuat (diselesaikan). Selain daripada rutin biasa, ada beberapa perkara yang di luar rutin kononnya hendak dibuat.

Malangnya... tup tap tup tap.... lebih kurang 3 minggu saja lagi sekolah akan buka semula. Dan billa lihat kepada senarai.... nampaknya satu pun tak buat.

Sebenarnya semangat tak ada kerana 'mem' jauh di mata. Langsung tak ada mood nak buat apa-apa kerana tiada teman di sisi.

Akhirnya aku hanya terperuk di depan laptop ini sahaja, walaupun selalunya pun memang begitu kerana banyak kerja aku melibatkan laptop (laptop ni pun disediakan untuk menyelesaikan/menguruskan kerja yang diamanahkan oleh tuan punya laptop)

Aktiviti musim cuti.....

Aku menyertai kumpulan 'mengaji' kitab bersama beberapa sanak saudara dan jiran-jiran. Setaro mana mampu bertahan untuk 'menadah' kitab ni tak tahulah.... mudah-mudahan dikuatkan iman dan kudrat untuk tabah 'mengaji'.

Perancangannya hendak 'mengaji' empat perkara....

Minggu 1. Usuluddin
Minggu2. Feqah
Minggu 3. Tasawuf
Minggu 4. Al-Quran.

Begitulah pusingan jadualnya........ mudah-mudahan mampu bertahan.

20/11/2007.... 'Mem' masuk USM, nampaknya kena jadi 'pengasuh'lah aku bulan ni. Bila 'mem' tak ada di rumah (di sisi) faham-faham je la...... hidup pun jadi tak ada 'semangat' jahh! huhuhu!

24/11/2007.... berada di Sudara Beach Resort kerana menghadiri Mesyuarat Agung DPIMNK. Perasmian dilakukan oleh Dato Nuar... aku tunggu nak dengar ucapan Dato Nuar je, kerana lama tak dengar dia bekecek.

25/11/2007.... jadi 'cameraman' dalam majlis penyampaian sijil kenaikan pangkat DGA29 ke DGA32 PPD Bachok. Aku dah lama 'pencen' bab ambil gambar ni, tapi kerana saing-saing di PPD minta tolong aku pegi jugak lah.

26/11/2007.... hantar anak ke PSPN kerana menghadiri seminar menjawab soalan untuk bakal calon UPSR 2008. Jadualnya sampai petang. Aku pergi ke Pejabat Perhubungan UMNO negeri kerana hendak ambil/install program 'SMART UMNO' kerana laptop baru 'format' Kalau tak ada program tu jenuh aku nak berjawab dengan 'tuan' laptop, kerana maklumlah 'edah' pilihanraya pun dah dekat ni.

27/11/2007.... Perjumpaan Jentera Pilihanraya Parlimen Bachok dengan DUN Jelawat

29/11/2007.... Mesyarat Jentera Pilihanraya DUN Jelawat

01/12/2007.... 'Mem' balik bercuti 4 hari.... yeeeeee! Sepatutnya pergi ke Terengganu pada 3/11 tapi kerana 'mem' baru balik dan kena hantarnya semula pada 4/11 aku terpaksa tangguh pergi Ghanu.

05/12/2007.... Mulanya bercadang nak pergi Ghanu selepas subuh, tapi lepas subuh sambung tidur, sedar-sedar dah pukul 8:00 lebih. Tapi memang aku tak perlu tergesa-gesa ke sana kerana petang ni selalunya 'aktiviti bebas' untuk peserta kursus.

06/12/2007.... Pagi ni 'slot' aku bagi ceramah.... peserta kursus ustad dan ustazah, maka kena la sediakan bahan yang sesuai dengan mereka. Petangnya balik dalam hujan. Malamnya ada mesyuarat 'khas' Jentera DUN.

07/12/2007.... Menghadiri majlis pelancaran Jentera Pilihanraya Parlimen Bachok dan Jentera Pilihanraya DUN-DUN secara rasmi.

Hari ini, lewat pergi 'mengaji'..... mujur ustad pun lewat jugak.

Petang ni.... ada Konvensyen Ketua Peti Undi di Kota Bharu..... kalau larat nak pergi tengok.... kalau larat la!

Emmmm........ dah masuk petang, perut pun dah lapar. Hari ni anak aku masak apalah agaknya?

0 Comments:

Post a Comment