Saturday, August 13, 2011

Kelantan bakal tersumbat...

Sebelum Kelantan akan tersumbat lebih parok lagi beberapa minggu akan datang.... maka baiklah buat persediaan awal.

Kereta perlu diservis supaya dalam kondisi yang terbaik untuk menghadapi kekalutan jalanraya semasa cuti hari raya nanti.






Hari sabtu.. memang sudah lazimnya sentiasa tersumbat.. pusat servis pun begitu juga. Tambahan pula tempat aku servis kereta ni.. juga company yang sama menjual kereta Ford dan Cheery.

Hari ni penuh dengan kereta kecik Ford ni... siapa laaa yang minat sangat beli kereta ni... :)



Selesai membayar bill servis yang tak pernah kurang daripada 100 henget... ada satu perkara lagi yang perlu diservis.

Oleh kerana tuan kereta ni hanya tau start - jalan - isi minyak saja... sampaikan kereta jalan menyenggeng sebelah, tak leh nak lepas streng, tayar kempis... dia gomo semacee!






Separuh hari sudah berlalu... selesai sudah urusan duniawi hari ni.



3 Comments:

  1. Brahim Nyior said...
    Rasanya tak jauh beza laluan trafik di KT dan KB menjelang raya.. Kalau datang dgn kereta, rasa nak maki hamun pun ada. Mana taknya, jem teruk luar biasa. Orang datang ke bandar nak beli persiapan raya,.. Jawabnya masa terbuang di atas jalan raya saja.

    Arghhh,... Tahun ni, nak elak pi jalan merata lah... Dok tunggu orang datang je.
    Shifu67 said...
    kemeriahan berhari raya di jalan raya.. walau dimana saja berada... :)
    azza_irah said...
    myPersona dah bersedia utk sama2 TERSUMBAT di kelate...
    tapi harap2 nya tahun ni tak jd mcm tahun lepas...Ketereh~TM 4 jam..huhuu...


    FORD..?...sapa tuuuu...iskk iskkk..
    harapan dalam mimpi...nak gapai tak smpi..

Post a Comment