Friday, January 5, 2007

Intro sibuk dengan kerja-kerja sulit!

DUN Talam dalam Parlimen Raub sudah diwartakan untuk mengadakan pilihanraya kecil. Bahang pilihanraya kecil lain macam sikit berbanding pilihanraya biasa. Semua parti yang bertanding akan menggunakan setiap jentera yang ada, tak cukup dari parlimen yang bertanding, boleh dibantu oleh negeri-negeri lain. Pendek kata, pekan Raub akan meriah la nanti. Kalau rajin boleh la jalan-jalan kat sana. Boleh dengar la macam-macam cerita. Yang pastinya cerita pengundi hantu pasti akan di buka semula.

Begitulah adanya.... ajal maut tiada siapa yang tahu bila akan berlaku. Sekarang ni dah mula menghampiri musim pilihanraya. Bila-bila masa saja pilihanraya boleh diadakan tanpa menunggu mana-mana wakil rakyat mati lagi. Ramalan tentang pilihanraya sudah mula kedengaran, ada yang kata hujung tahun ni, ada yang kata awal tahun depan dan tak mustahil juga awal tahun ini.

Aku pun dah mula nak masuk tahap bz dengan kerja-kerja sulit. Tapi aku bukan ahli politik.... soal cerita-cerita politik aku tak ambil pusing sangat. Kerja aku cuma uruskan data pengundi saja. Cam mana nak dapatkan maklumat tentang pengundi pun bukan kerja aku gak. Aku cuma masukkan data dan bagi report kat Dato' itu saja. Maklumat yang aku jaga ni cuma bersifat backup saja, kerana sistem maklumat yang sebenar ada di pihak perhubungan dan parlimen. Kat situ dah ada pegawai yang dibayar untuk jaga data. Kerja aku ni lebih kepada urusan personal mengikut arahan Dato'. Segala maklumat adalah rahsia dan aku pun bukan yang jenis suka bercerita bab strategi politik ni... yang itu serah kat diorang je. Minggu ni aku nak update data yang Dato' bagi ni la. Ini hanyalah sekadar sumbangan kecil aku saja. Lagipun laptop aku ni pun Dato' yang sponsor... hehehe.

0 Comments:

Post a Comment