Tuesday, October 12, 2010

Jangan makan mee segera 'Indomie'

Hari ini kerajaan Taiwan telah mengharamkan mee segera 'Indomie' dari Indonesia.


Taiwan mendakwa... perencah yang digunakan mengandungi bahan awet yang merbahaya untuk kesihatan.

Pengeluarnya di Indonesia telah membuat kenyataan bahawa, mee segera yang dieksport ke Taiwan tidak sama dengan yang ada kat Malaysia.... betul ke tidak, tak tau la!

Barangkali sudah tiba masanya kita 'menghapuskan' benda-benda yang ada kaitan dengan Indon ni.... mungkin boleh dimulakan dengan membakar mee segera Indomie ni. Alaaa... kita cuma bakar mee segera je.... bukan bakar bendera Indon pun kannnnn!

8 Comments:

  1. ckLah@xiiinam said...
    Jangan makan mee segera....

    **Kopi taik musang Indon yang dah sah-sah haram tu pun, ramai orang Malaysia cari.....

    Ayohai...
    sonata anak kancil said...
    beli apa2 barang - aku tengok logo halalnya - dari mana datangnya - sape yang mengesahkannya...baca ramuannya...belek2 sana belek sini...


    jarang sekali makan apa jenis mee segera ni...kalu beli pun beli yang negara kita punya
    Shifu67 said...
    ya.. ya... jom haramkan indon.... eh.. indomie... :)
    LiNda said...
    Bakar ! bakar ! bakar !
    pijak !
    buluh runcing !

    erk ? bukan pasal kopi kan kan..
    Shifu67 said...
    ye... ye.. kalau bakar kat paka tu lagi senang... api besar tak padam2.... tak payah beli kayu, minyak & zink kannn
    zonaku said...
    aah... bakar sekali ngan orang2 indon.....


    semak jer ada kat negara kita ni...
    Shifu67 said...
    kalau semak memang patut kena bakar... kang membiak nyamuk pulak... tambah penyakit.... bakar... bakar

    (Pak Bakar jgn batuk dah la)
    luahfikiran said...
    SALAM,
    TERIMA KASIH ATAS INFO

Post a Comment