Thursday, July 10, 2008

Pokok Kenangan

Teringat tradisi orang-orang tua dahulu kala..... sebagai peringatan sesuatu untuk kenangan, mereka akan menanam pokok kelapa. Pokok kelapa itu akan menjadi rujukan dan tanda 'ikatan' yang telah tertanam dan akan terus hidup.

kakak tanam03

Minggu ini, merupakan minggu terakhir kakak berada di rumah. Minggu hadapan, kakak akan mendaftar di Institut Perguruan Bahasa-Bahasa Antarabangsa di Lembah Pantai, Kuala Lumpur, untuk mengikuti pengajian B.Ed ( TESL) selama dua tahun, dan insyaAllah selepas itu akan ke UK selama tiga tahun.

Minggu ini juga merupakan minggu terakhir kakak dibawah 'jagaan' abah dan mak. Mulai minggu hadapan, kakak akan mula melangkah sebagai seorang 'dewasa'. Dalam kebanyakkan hal... kakak perlu mengambil keputusan sendiri dan tidak boleh lagi bergantung kepada abah dan mak.

kakak tanam01Sebagai tanda kenangan.... abah carikan sepohon longan (mata kucing) spesis terbaik untuk kakak tanam. Pokok yang kakak tanam ini sebagai simbol.... walau sejauh mana kakak pergi.... kakak tetap di sini! kakak tanam02

4 Comments:

  1. farah, s. said...
    This comment has been removed by the author.
    farah, s. said...
    'kakak' tu nk g ipba eh..
    tahniah sbb dpt offer twinning program ke uk..
    sy pun ore kelate yg study kt ipba gk..tp skrg dh fly ke nz.. kire senior la..hehe
    alhamdulillah belajar kt IPBA best.. welcome to ipba ye!
    Unknown said...
    Salamm.... farahh

    Terima kasih kerana singgah ke sini

    Oooo kiranya senior anak saya la ni....

    Semoga berjaya dan berjaya menjadi seorang guru englissss
    farah, s. said...
    terima kasih =p kim salam kt anak ye

Post a Comment