Sunday, July 12, 2009

Demam Babi

Berbulan-bulan sudah kes 'Demam Babi' ni menghantui (membabii) seluruh dunia. Macam-macam cerita dah kita dengar pasal makhluk tak berdosa ni. Macam-macam nama dah digunakan... dulu virus nipah, sekarang ni H1N1. Yang mati pun dah ramai akibat penangan babi ni.

Ok.... saya tanya.... anda jawab sendiri..... Babikah yang bersalah dalam kes 'demam/selesema babi ni?...... walau apa pun jawapan korang.... aku rasa, walaupun seluruh dunia sekarang ni gempar dan kelam-kabut dengan penyakit yang dikaitkan dengan babi...... 'babi' tu tak tau apa-apa pun! Kesian babi tu.

Satu hal lagi..... walaupun seluruh dunia duk bising dengan wabak penyakit 'demam babi'.... dalam masa yang sama, manusia yang duk bising dan takut mati kerana 'babi'..... manusia jugalah yang duk sayang sangat kat babi ni, manusia yang makan daging babi le.... aku dakkk!. Atas dunia ni.... ada segala macam binatang yang boleh dimakan... apasal yang bersungguh-sungguh sangat nak kan yang tu jugak?

Demam babi ni dah menakutkan sesiapa sahaja....... memang berbisa sungguh penangan babi ni. Selain daripada heboh pasal 'demam babi'..... baru-baru ni ada kes yang 'gila babi'..... riuh rendah pembela babi yang memang 'babi' tu mengamuk kerana 'rumah penyembelihan babi' (rumah potong babi... lagi sesuai kot!) dah kena roboh.

Penangan 'gila babi' yang ini tak ada kena mengena dengan wabak H1N1.... entah apa 'virus'nya tak tau la.... tapi hebatnya 'amukan babi' ni dah menyondol sampai 'tercabut serban dan kopiah'. Bukan main lagi gemparnya.... ugut sana.... ugut sini.... akhirnya demi semangat PAKATAN 'kebabian' yang tulennnn..... pak lebai tu kata......

YAN, 11 Julai (Bernama) -- Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak memberi jaminan bahawa rumah penyembelihan babi yang bakal dibuka di negeri ini akan berkonsep mesra alam. Beliau berkata pihaknya telah dimaklumkan mengenai tapak cadangan rumah penyembelihan babi di sebuah kawasan di Sungai Toh Pawang di Bedong, yang dicadangkan oleh Persatuan Peniaga dan Penyembelih Babi Kedah. "Salah satu syarat yang kita kenakan untuk tempat sembelih babi itu ialah zero discharge, jadi mereka kena kitar semula air kumbahan itu, tidak boleh buang (ke sungai)," katanya ketika ditemui pemberita di sini Sabtu ini.

Tu baru betul gila babiiiiii..... hehehe!

18 Comments:

  1. ONE ZABA said...
    jgn menyondol dulu. tunggu dan lihat dulu... mungkin apa yg di rancang itu ada kebaikannya.
    Anonymous said...
    saya tahu cikgu anti gila babi kat PAS. tapi sekurang2nya org PAS tak makan babi sama macam cikgu jugak, tak makan babi. tapi tindakan cikgu meletakkan bendera PAS pada tangan babi comel itu melampau pada saya. tersurat mungkin joke, tersirat sangat menghina sesama saudara seagama walaupun tidak sehaluan dalam politik.
    Mak Su said...
    errr, saya dok atas pagarlah, no komen
    Shifu67 said...
    OneZ-
    Kawe tak menyondol... depa la yg dah kena sondollll.... mungkin?.... emmm... mungkin la kot!

    Anonymous-
    memang la kita tak makan babi... tapi babi2 tu sondol tak kira siapa, depa kat sana tu dah kena sondol sampai 'tercabut kopiah'.... errr... ko tak terasa terhina ke bila kena sondol kat babi-babi tu?

    Mak su-
    baik2 duk atas pagar tu... kang kena sondol... hehehe
    GURU_CIKGU said...
    Sebenarnya tak ada sapa yang suka adanya tempat pembantaian babi di Kg. Berjaya.

    Sudahlah duduk kat tengah-tengah Bandaraya Alor Setar, berseberang jalan dengan Pizza Hut dan Kentaky dan laluan ke perkampungan Melayu.

    Hanya "golongan babi" yang suka babi......

    Persoalannya, siapa "golongan babi"?????????
    Anonymous said...
    mu ni nama jah cikgu tapi bodoh macam menatang babi. kita ni sama manusia xbaik dok balah. babi pun xbalah sesama dia. peragai cikgu ni lebih teruk dari babi lagi.
    Anonymous said...
    mu sifu babi hok dok jilat jubur babi. cikgu menatang apo mu ni
    Shifu67 said...
    laaaa... ni babi mana pulok mengamuk ni... sondol kokse kok den ni.... ni jenis 'mugo' bangkali ni!
    ONE ZABA said...
    hepppp....jgn gaduh-gaduh!!!!
    Shifu67 said...
    OneZ-
    Mamat 'Anonymous' tu guna ayat orang beriman le tu.... hehehe
    Bekas Anak Murid Shifu said...
    Anonymous tu takkan marah kalo cikgu yang tak mulakan. Xkisahlah cikgu ni sokong BN ke sokong apa janji jgnlah menghina parti lawan. yang dok g letak gambar Babi pegang bendera PAS tu apasal. Fikiran cikgu ni sempit. Harap maaf kaalo ulasan saya ni menyinggung cikgu yer.
    Shifu67 said...
    Bekas Anak Murid Shifu-
    fikiran aku sempit???... fikiran awak seluas mana???.... dulu masa ahli parlimen pas/dap/pkr melabel kan BN sebagai 'Babi Negara'... (kat dalam parlimen pulak tu) lepas tu merata2 sebar gambar dacing BN yang diletak gambar babi kat atasnya, tak kira menghina ke tu..... lu pikirrrr la sendiri
    Anonymous said...
    PKRAN CKGU SEMPIT SESEMPIT BONTOT BABI
    Anonymous said...
    SORRY BUKAN CIKGU TP CIKGONG
    Shifu67 said...
    oooo ko dah pegi ukur bontot babi eii.... jgn ko sondol bontot babi dah le.... :)
    Mat Derih said...
    payoh kecek dgn cikgong ni. ore kalu fanatik gak serupo kerbau pendek cucuk idung. Hok atas baloh di parlimen tp minum air semeja pahtu. Mu ni bodo yang amat. dok baloh dgn set2 bwh wak gapo. napok sgt cikgong ni xlayak jd cikgu. Nya wak bodo ko budok jah. hok tu pun xleh mikir.
    Shifu67 said...
    mat derih-
    kawe tak baloh dgn sapo2 eii... demo jah yg kecek hudoh ke kawe.. kawe tak maki demo pun... tapi demo nak kato ghapo pun, kawe tak dok haaa... tak naik kudih gatal punnn!
    DatinDiaries said...
    aiyakkkkkkk.........aduiiiii......

Post a Comment