Friday, July 24, 2009

Barisan Kita vs Barisan Mereka

Mereka....
Sanggup berbaris sejak subuh untuk merebut peluang membeli saham (dibaca menguasai ekonomi negara) yang telah dikhaskan kepada orang kita. Malangnya orang kita tak terfikir nak beli, tak mahu beli dan tak mampu beli. Saham yang dikhaskan untuk mereka, habis hanya dalam masa 21 hari. Yang kita punya, sejak tahun lepas jual tak habis-habis, bila bagi kat mereka, sekelip mata hak kita dah jadi hak orang.

















Kita....

Sanggup berbaris sejak subuh..... melaung sesuka hati.... memaki sesedap rasa.... melalak macam orang gila. Letih berbaris dan berarak..... balik rumah tidur, tunggu nak berbaris esok pula.













*********************************************************

Tambahan cerita : 1 Ogos 2009

Baru je PM umumkan Amanah Saham 1Malaysia yang berjumlah 10 Billion dan boleh dilanggan oleh sesiapa sahaja. (Kalau umumkan kouta untuk Melayu, sah tak habis lagi macam dana yang kat atas tu). Kita tunggu pengumuman tentang bilangan pelanggan saham tu nanti, siapa yang sanggup berbaris panjang masa nak beli saham tu.... hehehe



Dan hari ini mereka berbaris-barisan lagi..... sambil seronok-seronok kena sembur air... hehehe


6 Comments:

  1. faiz said...
    Shifu - setuju sesgt dgn statement #2 tue..org kita mmg mcm tue..tue x masuk lg yg sanggup baring atas jln lg tueh...eee...x kosa u...
    ONE ZABA said...
    tu, ada org berbaris nak masuk komen...muka nampak merah padam je tu.. ahakkk!!!
    Shifu67 said...
    faiz-
    kalau baring atas jalan sambil makan cupcake pun tak koseee.... eiii

    OneZ-
    baris... baris... kena masuk barisan dulu kalau nak komen.... hehehe
    xiiinam said...
    Jom nyanyi...



    Inilaaaah baaarisan kitaa
    Yang ikhlas berjuaaaaaaaaang..



    Siap seedia berkorban..
    Untuk iiiiibu pertiwiiiiiiiiiiiii..
    Yunus Badawi said...
    Ramai di antara org kita yg masih belum sedar. Bangsa lain yg kaya kita yg jadi pak kadok.
    izman said...
    sebab itulah bangsa kita masih nun juah dibelakang.

Post a Comment