Monday, August 17, 2009

Lu pikirrr la sendiri!..... hehehe

11 Comments:

  1. faiz said...
    fuhhhh.... dahsyat nieh shifu..hehe.. lu pikir la sindiri heh...
    xiiinam said...
    ...tak terjangkau dek fikirku...
    ONE ZABA said...
    maleh aku nak mikir... bukan dapat duit raya.
    ONE ZABA said...
    wuit, cklah...jauh jalan nampak. bentan nanti batu tau!!
    MaMa MoDeN said...
    salam cikgu,
    saya bukan nak buat komen provokasi.
    atau tidak tidak sama sekali untuk tiada rasa hormat pd kawan2 dipihak sana. scra pribadi saya juga byk kwan2 yg berada dipihak sebelah sana. itu hak masing2.

    tapi jika mlibatkan peribadi seorang tok guru seperti nik aziz agak snsitif sbnarnya....

    byk pihak slalu mmutar belitkan knyataan tok guru.
    cikgu sndiri mcari rezeki di kelantan takkan cikgu tak tau peribadi tok guru.

    insan yg mjadikan solat sunat, ibadat2 sunat adalah wajib bg dirinya adakah layak kita utk menilai scara negatif dirinya?

    insan yg sntiasa mmelihara tingkah laku anak isterinya dr segi moral & tatasusila sperti tok guru hendak kita pertikaikan nasihatnya.

    kita yg masih bsluar pendek tak kira PAS @ UMNO. kita yg masih mrokok tak kira PAS @ UMNO. kita yg masih tidak mjga aurat anak isteri kita tak kira PAS @ UMNO. layakkah kita.

    saya juga tak layak menilai, mbahas apa yg tok guru kata, atau apa yg dilaporkan.

    saya bkn org slayaknya.

    tapi bg saya, org2 yg mnolak islam, tidak mlaksanakan islam slayaknya, mbiarkan anak isteri mbuat maksiat, mdedahkan aurat, mmg bkn syurgalah tmpatnya.

    kita yg solat tonggang tonggek, jaga waktu solat, jaga aurat ni pun mmg belum tntu masuk syurga. krna itu hak DIA, tapi skurang2nya kita berusaha apatah lagi yg tidak mlaksanakannya.

    maaflah cikgu, saya tidak bniat apa2 tapi scara jujur ketika mlihat post ini & mberi komen ini mmg hati saya sayu, hampir mnitis air mata.

    mmg ini blog cikgu, cikgu berhak nak tulis apapun.

    mgkin saya yg agak snsitif, saya minta maaf. sama2lah kita mjaga ukhwah ssama kita. jgn bcakap jika kita tak tau, tak pasti....

    salam ukhwah...
    maaf utk kesekian kalinya.

    pd yg masuk komen ni selain tuan rumah, tak payahlah ulas komen saya ni. nanti jadi lain...

    kita bukan orang yg layak untuk mnilai seseorang seperti TOK GURU NIK AZIZ NIK MAT!
    xiiinam said...
    OneZaba;
    Terima kasihlaahhhh...
    Tak taulah pulak Bidan Mak Esah dah pasang spy intip ckLah...
    Ke mana blog ckLah pegi pun, ada wakil mak bidan yang menegur....


    p/s:
    Bro....
    Jenuh aku cari...
    Kau ada 'cakap' apa-apa ke kat entri ni?
    ONE ZABA said...
    cklah...aku tak cakap apa pongggg!!!!

    tapi aku nak bagi satu tepukan sokongan yang kuat lagi panjang kat komen MaMa MoDeN tu. luv u mama moden!!!!
    Shifu67 said...
    Kawe kata...

    kepada sesiapa yg terasa, terguris, terkesima, atau ter... ter... apa2 pun terhadap entry ni... kawe cuma nak kata.... kawe tak kata ghapo2 pun, kawe cuma tampal apa yg tersiar di Utusan yg sumbernya dari BERNAMA

    siapa nak terguris ke, sedih ke, marah ke..... lu pikirrr la sendiri!

    Berita TV3 mlm tadi... Nik Aziz cuma tak setuju dengan perkataan Pelastien je, yg lain dia tetap pertahankan... cuma dia nak betulkan kenyataan... dia kata 'penyokong' UMNO tak akan masuk syurga..... bukannya 'ahli UMNO... dia kata lagi, "ada beza antara penyokong dengan ahli tu....

    faiz...
    fikir betul2... hehehe

    ciklah...
    akal ko tengah tersumbat eiii...

    OneZ...
    pegi permatang pasir... mesti banyak dapat duit raya... huhuhu

    errr.... batu apa yg bentan tu...

    mama moden
    saya tak de kata apa2 pun pasal Nik Aziz... dia Tok Guru... siapalah saya nak komen apa2 kan!

    mama kata... maaflah cikgu, saya tidak bniat apa2 tapi scara jujur ketika mlihat post ini & mberi komen ini mmg hati saya sayu, hampir mnitis air mata.

    hati saya sayu bila membaca kenyataan yg begitu dari seorang Tok Guru....
    MaMa MoDeN said...
    salam cikgu,
    I'ALLAH hanya ALLAH YG MAHA MENGETAHUI apa yg tersirat di sbalik yg tsurat...

    saya pun tak kata kat cikgu yg komen tok guru.

    saya pun ulas bkaitan dgn berita BERNAMA tu....
    tapi dah sbab cikgu post diblog cikgu mesti ada makna disebaliknya.

    salam maaf buat smua..

    kita ada idealogi masing2 yg mahu dptahankan....

    bak kata org rendam tak hancur, digilis pun takkan lumat lagi.

    slamat bjuang... hak masing2.
    pakmat said...
    ..salam, cikgu..

    ..usahkan yang tersirat..yang tersurat pun, situa ini sukar hendak faham..
    Shifu67 said...
    mama moden
    pertahan tetap pertahan... tapi kena fikir2 dulu... timbang2 dulu... jgn pakai telan bulat2... :)

    pak mat-
    salam... terima kasih kerana sudi singgah...

    atas masing2 nak faham lagu mana... hehehe

Post a Comment