Saturday, August 1, 2009

Nak berbaris ke mana?



Baru je PM umumkan Amanah Saham 1Malaysia yang berjumlah 10 billion dan boleh dilanggan oleh sesiapa sahaja. (Kalau umumkan kouta untuk Melayu, sah tak habis jual lagi macam dana yang dulu). Kita tunggu pengumuman tentang bilangan pelanggan saham tu nanti, siapa yang sanggup berbaris panjang masa nak beli saham tu 5 Ogos nanti.... hehehe



Dan hari ini mereka berbaris-barisan lagi..... nak kata berbaris beli saham... saham tu belum jual lagi. Mereka berbaris hari ni, macam dah tak de kerja nak dibuat... sambil seronok-seronok kena sembur air... hehehe.

16 Comments:

  1. xiiinam said...
    Alhamdulillah..

    Dengan tunggakan gaji 30 bulan yang baru ku peroleh kelmarin...dapatlah aku berbaris 5 Ogos ini.....


    Jom...masuk barisan sama..
    Shifu67 said...
    errr... aku kena tunggu tunggakan gaji nanti... hehehe
    Yunus Badawi said...
    Aku kena tunggu 'pokok' aku berbuah dulu. Kalau aku masuk barisan sekarang pun takde gunanya. hehehe
    faiz said...
    shifu - mmg dorang nie suka sgt kena sembur ngan air & gas pemedih mata..i mmg geram btl..sbb dorang nie menyusahkan org lain.. marah sbb i salah seorang yg stuck in d jam yg berjam2...warghhhh...tensen tul..!!! tpkan shifu yg i musykil tue.. nape ler org melayu jugak yg berminat sgt nak buat huru hara nie... :(
    faiz said...
    This comment has been removed by the author.
    ONE ZABA said...
    itu la penangan alam persekolahan. hari-hari kena berbaris... di mana-mana pun kena berbaris.
    sampai ke tua pun gila nak berbaris.
    Shifu67 said...
    Faiz-
    diorang suka kena sembur air pasal masa dulu2 masa diorang bersunat ada majlis sembur air kot... hehehe

    OneZ-
    pilih barisan yang betul... :)
    xiiinam said...
    Antara ramai-ramai tu, kalau ditanya apa itu I.S.A, pasti ada yang tak tau nak jawab tu....
    Pakcik Isa jual tempe dia taulah....



    Tak tau kenapa orang zaman dulu mencipta simpulan bahsa 'membabi buta...
    Kenapa tidak 'mengayam buta' atau 'mengitik buta'....atau binatang lain.....


    ....teringat watak tarzan dan pumba......
    Shifu67 said...
    Ciklah-
    ni kes subjek sejarah tak ajar kenapa ada ISA dlm negara le kot... hehehe.... jgn nak buat naya Pakcik Isa pulak
    ijad said...
    sambil berbaris...boleh berjalan jalan...
    kuIna LadyInRed said...
    sy berbaris nak masuk plaza to Kuala Kangsar hr jumaat tu sbb menuju ke KL.. mereka ingat nak join beratur kat sana kot.. roadblock sepanjang laluan masuk hway..
    Shifu67 said...
    ijad-
    jalan-jalan sambil main air.... :)

    kulna-
    kalau ko pakai baju merah, sah ko kena tahan hari tu... hehehe
    DatinDiaries said...
    O YE KE.......KETINGGALAN BETUL LA..TAK TAHU PASAL SAHAM tu...tapi ada duit ke nak masuk saham ni..hehhehe.....pejabat pos ada la kan....berapa ye dia punya minimum nak bukak akaun tu wahai Shifu...hhehee
    Shifu67 said...
    kena bebaris leee..... tapi jgn salah masuk barisan dah laaa
    Mak Su said...
    shifu, selamat berjaya :)
    Shifu67 said...
    errr.... kawe tak pegi berbaris punn... hehehe

Post a Comment