Sunday, September 20, 2009

Happy Hari Raya




uyuh mahadang hampai taguring,
hayam jagau dimasak cabai,
umak takurihing ayah takujihing,
anak cucu bulik baimbai.

bajarau kakanakan babubukahan,
tasipak wadai ulahan paninian,
marista angahnyak kadak tahagaan,
dangsanak kulaan sama-sama barilaan.

************

biar renggang di fana dunia,
biar hina dimata manusia,
biar semangat semakin tua,
biar harta semakin tiada,
biar akal semakin berusia,
biar jauh kedudukan kita,
biar jurang pangkat kita,
jangan terkorban silaturahim antara kita.
apa jua kekhilafan insan
kasih sayang Allah mendahului kemurkaanNya.

.................. salam aidil fitri
daripada kami sekeluarga

Saiful Marsidi Sidek
Suriani Ismail
Shabirah
Silmi
Salsabilah
Shahibah
Sofia

17 Comments:

  1. juk said...
    salam aidil fitri. Insya Allah, 2 minggu lepas raya sy gi. lo ni x leh gi sbb jalan jammed giler bersama2 dgn drebar keretanya sekali. heheheheh

    zukidin.blogspot.com
    Shifu67 said...
    Juk-
    silo kei... sila kei... tapi tart nanas dah habis la kalau 2 minggu lagi gakk...
    joegrimjow said...
    esok jemput2 datang umah
    raya ke2
    hehe
    nanti bgtau kat msg

    nak makan tart nenas!!
    sonata anak kancil said...
    salam, tak faham gaya bahasa apa yang digunakan....tapi maknanya yang aku boleh simpulkan -selamat hari raya adilfitri - maaf zahir & batin

    letih - asyik makan ketupat ni....
    green said...
    shifu..mana gamba pagi raya..
    bkn ke ade misi raya ni..
    mau tukar size pinggnag kan?
    kan2?
    Shifu67 said...
    joe-
    cepat2.... tart nanas dah nak habis ni

    sonata-
    hehehe.... tu gurindam banjar tu, khas utk yg faham je... saya letih makan tart nanas.... huk huk.... tesedak tart nanas..... hehehe

    green-
    amboii nak tengok saiz pinggang eiiii.... lepas seminggu raya ko ukur perut ko.... :)
    Yunus Badawi said...
    Aku tak boleh nak balas dlm bahasa banjar tapi aku nak ucapkan selamat hari raya kpd ko sekeluarga. Hantar2lah sini tart nenas tu.

    Aku turun 6kg aje sepanjang ramadan huhuhu
    Shifu67 said...
    YB.... barilaan hajak lah kitakkk!
    Mustik takurihing hajak ikam barayak!

    pehhh.... turun 6kg???? ko pegi sedut lemak ke....
    Brahimnyior said...
    Salam Bro Shifu,

    Teman nak confirmkan keadaan perut teman dalam pertandingan mengempis perut anjuran Bro Shifu.

    Sehingga hari terakhir Ramadhan, berat turun kepada 73kg, manakala saiz pinggang 33.

    Rasanye naik peh ghaye ni. Gituler selalunyer...

    Selamat Ghaye, Yop!
    Shifu67 said...
    Woooo.... tahniah... tahniahhh

    tapi kena ada pic kat blog.... tak tunjuk perut pun tak pe.... hehehe
    cHeRyNa PiReS said...
    mula2 bace posting nie, ingatkan sha salah masuk blog...masuk blog siam ke agaknye yek? tp tak kot...maybe sha yg salah anggap.

    selamat hari raya,
    maaf zahir batin ye:)
    xiiinam said...
    Semalam aku datang...kau tak ada kat rumah...
    pakmat said...
    ..salam, sifu...sesungguhnya kasih Allah mendahului murkaNYa..kasih anak mendahului ibunya..dan kasih bapa sampai bila-bila..
    kuIna LadyInRed said...
    wlaupn tak faham sy tetap membaca sbb sy faham ayat terakhir tu....
    faiz said...
    fuiyooo shifu..berbahasa banjar ikam..hehe..

    i x pandai la.. tp paham sket2 je..

    anyway, salam aidil fitri to u & family...

    ehem...cabaran tukar saiz seluar x dak update ka...???
    Shifu67 said...
    cHeRyNa PiReS-
    amboiii kooo... blog siam eiii... nasib baik hari raya lum habis

    pokcik mahap kan laaa

    pakmat-
    teringat lagu dlm citer 'pancha delima'.... 'berkorban apa sajaaaa... harta atau pun nyawaaa..'

    kulna-
    ko faham ayat yg terakhir??? yg mana?.... tapi apa2 pun semua tu pasal cerita hari raya laaa.... hehehe

    faiz-
    barilaanlah kita.... :)
    Shifu67 said...
    eh... tertinggal pulak nak balas komen makcik ni.... sorry eiii

    ciklah-
    oooo ko dtg rumah masa aku tak de.... jimatla angpaow raya aku.... hehehe

Post a Comment