Wednesday, September 9, 2009

Menjelang Aidil Fitri

Ramadhan dah masuk keminggu-minggu penghujung. Sedar tak sedar hanya tinggal 10 hari je lagi dah kita nak sambut raya. Sepuluh hari yang terakhir ni, tentunya masing-masing dah semakinberdebar-debar.... berdebar-debar menunggu 'Lailatul Qadar', berdebar-debar mengenangkan baju raya yang belum siap lagi.... hehehe, berdebar-debar mengenangkan betapa 'sesaknya' selepas hari raya (Alhamdulillah.... Tok Najib istihar bayaran khas/bantuan RM500 untuk kakitangan kerajaaan, RM250 dibayar sebelum raya dan RM250 selepas raya. RM500 jeee???... seluar aku RM150, baju melayu RM50, kain pelikat RM50, baju RM80.... licin RM250!)

Shopping raya..... minggu ni start shopping untuk mem besar dan 2 orang anak yang ada kat rumah. Bajet RM100 seorang untuk anak beli kasut dan baju tambahan (baju tambahan je tu... pasal baju kurung dah siap 2 pasang seorang). RM100 x 5 orang dah RM500..... "Tok Najib, tak cukup nii!'

Sofia beli kasut bubble gummers..... mak aii... RM40, selipar RM18, Tshirt muslimah RM7o dah lebih bajet tuu. Ilah kasut RM30 dan Tshirt RM40... ada lebih RM30 lagi. 3 orang anak yang masih kat asrama belum balik lagi.

Mem Besar beli kasut RM90 dan selipar RM38.... errrr... tu tak kira dengan 4 pasang baju kurung yang dah siap, okesss!






Baju raya tahun ni.... tema hijau, hehehe

Baju kemeja belum beli lagi.... tapi aku dah intai-intai beberapa pilihan, esok lusa aku beli la satu.






Bukan nak tunjuk baju raya sangat sebenarnya.... yang penting nak tunjuk saiz seluar tu...... hahaha. Sekarang ni aku dah tukar saiz dari 40 kepada 38.... okey la tu kann! Walaupun sasaran aku nak tukar kepada 36, tetapi buat masa ni tak pe la sekadar 38.

Ni gambar kelmarin.... berapa berat aku sekarang?.... minggu ni belum timbang lagi, tapi aku yakin masih dalam proses penurunan yang terkawal. Sekarang ni dah mula menikmati kelegaan... dah tak rasa 'sekok' lagi.... perut dah mula rasa lega dan selesa.

Nak letak gambar tak pakai baju.... tapi rasa tak tergamak pulak.... hehehe

29 Comments:

  1. azza_irah said...
    hakhakkkk..
    tang size tu tak tahan tuhh..turun sebab bulan pose wehhh...mggu ptama raya je dah sekok balik nnti..hahaaa...
    Shifu67 said...
    azza-
    tolong sikit eiii.... lepas ni raya ni tukar saiz 36 tau... jgn jelessss
    xiiinam said...
    "Sedar tak sedar hanya tinggal 10 hari je lagi dah kita nak sambut raya"

    ....aku termasuk dalam golongan yang tak sedar tu...10 hari lagi eik?


    RM250 itu akan jadi rezeki anak buahku yang 39 orang itu....Itu baru sebelah ckLah. Belum masuk anak sedara dan 5 cucu sedara pakZahan...
    Tijah said...
    tahniahhh kerana berjaya tukar saiz. hehehe. aku pakai baju last yr jer bang. malas nak raya. bleh?
    Yunus Badawi said...
    RM500 tu pun kira rezeki jugaklah. Macam aku ni 5 sen pun gomen tak kasi huhuhu.

    20 hari turun 2 inci kira oklah. Aku turun seinci aje.
    Shifu67 said...
    ciklah-
    ko nak hantar memo kat tok najib suruh bagi lebih.... aku tumpang sokong

    errr... ko buat2 tak nampak gambar yg last tu kann.... hehehe

    tijah-
    iks.. org yg tak puasa pun sibuk nak beraya.... errr,tok najib bagi RM500 suruh beli baju raya...
    xiiinam said...
    Ha..ha..ha..
    Aku nampak uwang saja sekarang....


    Gambar yang di bawah tu...tak buleh mendatangkan uwang kepada ku..tak nampak...tak nampak...tak nampak...

    Ngeri aku...hiksss...
    green said...
    10 hr je lagi..
    uit semangat nak raya nampak..
    ingatkan org mude je ..
    hehe
    Shifu67 said...
    ciklah-
    aku tau ko dah mula jelezzz

    green-
    ingatkan org mude je .. oitt apakah maksud mu itu????

    life begin at 40 laaa....
    Shifu67 said...
    YB
    38 tu baru peringkat awal tu... lepas ni insyaAllah pakai saiz 26... hehehe
    Shifu67 said...
    YB
    38 tu baru peringkat awal tu... lepas ni insyaAllah pakai saiz 26... hehehe
    Shifu67 said...
    YB
    38 tu baru peringkat awal tu... lepas ni insyaAllah pakai saiz 26... hehehe
    sonata anak kancil said...
    selamat beraya la....kita tak raya...tak dapat duit!

    wweeitttt....dah hensem nampaknya!
    Shifu67 said...
    ehhh... berapa banyak la pulak kuar komen tuu... pembetulan... lepas ni insyaAllah pakai saiz 36... hehehe ( kalau 26 tu saiz aku masa belum kawin dulu..

    sonata-
    aku nak letak gambar tak pakai baju, tapi takut ramai yg tergoda pulak nanti.... 'kurus' puaseeee
    bitsaidin said...
    salam..

    bagus dapat tukar size seluar kpd lebih kecik..
    tp aku ni..haha..saiz seluar macam biasa aje, tp berat badan aje turun..
    kira ok la tu kan??
    LiNda said...
    owhhh please ...

    sila abaikan rancangan anda mahu letakkan gambar separa bogel . hahaha
    DUN Behrang 2020 said...
    Cayalah bro...dh ensem pewut tuuu...sebulan lagi amik gambar cam ni k...bukan tak caya...tp bg semangat berterusan....
    arsaili said...
    salam..wahhh thats d spirit bro...raya sakan ey...siap menjadi model iklan raya lagi ehehehe....
    Mak Su said...
    raya nanti jgn belasah kuih raya juadah byk sgt, takut nanti naik balik berat badan tu ... ;)
    Shifu67 said...
    bitsaidin-
    ni yg aku muskil ni... berat turun tapi saiz macam biasa.... berapa tahil ko turun sebenarnya.... hehehe

    Linda-
    tu la pasal... takut ramai yg tergoda dan pstttt.... yg jelessss

    DUN Behrang-
    amboiiiiii... ayat macam org jelesss jeee... :)

    arsaili-
    barangan 'tutttt' mengucapkan selamat hari raya (hehehe)

    mak su-
    insyaAllahhhhh....
    faiz said...
    shifu - baru turun 2" je tue... potensi utk mendoublekan inci2 sempena raya pertama tue tinggi gak tueh..hehe..

    saje..nak kasi hangat hati :)
    ONE ZABA said...
    hmmm, 36....saiz aku tu.

    psstt...kalau lepas raya ni sua tu jadi tak muat pulak, pos la kat aku yerkkk!!!
    Shifu67 said...
    faiz-
    tak pe... ko hangatkan la.... tahap metabolisma aku tinggi... lepas raya ni insyaAllah pakai saiz 36

    OneZ-
    36 saiz ko???.... bila tu... sepuluh tahun yg lalu ke

    sesungguhnya aku memahami ayat ko yang berunsur kejelesan tahap gaban tu.... hahaha
    pakmat said...
    salam..tahniah kerna berjaya tukar saiz..tengok ke baju yang dibeli..bergaya le raya ni..jangan pulak terpikir hendak tukar selain daripada saiz..:)
    green said...
    maksudku..ermm....tak pe laa, tak tergamak la pule..

    hehe..

    maaf zahir batin..
    =)
    Shifu67 said...
    pakmat-
    baju raya biasa la... errr... colour hijau bukan hak sesiapa.... hehehe tak pernah terfikir nak tukar yg lain pun

    green-
    errr... katakan je yg ko dah tergoda.... hahaha
    joegrimjow said...
    wahhhhh
    banyak perubahan ok
    tahniah2
    joegrimjow said...
    balik ni timbang
    hehe
    Shifu67 said...
    hehehe.... berehhhh

Post a Comment