Monday, October 19, 2009

Operasi bersih



Meja kerja aku dah semakin sesak.... dah bersumbat-sumbat dengan segala macam benda..... dah jadi macam kawasan kampung setinggan.
 Petang tadi, sempena bercuti raya Depaa 'yang' valli.... aku bercadang nak buat operasi bersih. Aku nak tukar meja... nak kecikkan meja supaya aku tak 'terletak' dengan sengaja segala macam benda atas meja.

Aksi seorang 'Tukang Kayu' yang kelihatan begitu profesional.....
 

Dalam masa sejam... sambil fikir... sambil ukur.... aku terus je ubah suai kaki meja makan yang masih elok tu..... aku cuma perlu gantikan bahagian atas sahaja.

Oleh kerana aksi petang ini hendak dirakam... maka aku bekerja dengan berbaju lengkap.... hehehe.

Tidak lama kemudian...... taraaaaa....



Mulai hari ni aku nak pastikan kat atas meja hanya ada benda-benda untuk kegunaan harian sahaja.


Errrrr.... macam mana dengan semua ni.... nak letak kat mana?




Mungkinkah aku kena bina sebuah stor pula lepas ni.... esok la fikir. Tunggu cuti sekolah panjang la kot kalau nak buat projek besar-besaran.



15 Comments:

  1. faiz said...
    eleh..kejap je clearnya tue..tunggu la 2, 3 hari lg.. dah serupa rumah setinggan balik..hehe..larikkkkkkk....
    DaliaLiyana said...
    selalunyer kejap je bersih tu...pastu sepah balik....hehhee...cam adik2 dalia la tu...ahaks!
    Yunus Badawi said...
    Ko pun nak buat projek ransangan mcm aku ke? Jgn pulak bila dah siap setor tu ko sumbat semua benda yg tak pakai lagi tu hehehe
    lupekanje said...
    nak tempah satu meja tulis utk anak acik boley??? hehe..

    dah lama nk beli satu....tpi tk gak bebeli nye..
    pakmat said...
    salam, sifu..looks like the fan also needs cleaning..:)
    ONE ZABA said...
    aku pasti kejap je tu. lepas tu mesti menimbun balik cengkadak-cengkadak atas meja tu.
    LiNda said...
    hahaa..

    Semuanya komen tak membina langsung !

    And

    saya pun tak sampai hati nak komen . Sbb komen saya pun lebih kurang sama .
    cookie devine said...
    macam lg bersepah je.baik wat operasi melonggok gini gak.
    Mak Su said...
    wah! boleh masuk tivi ni ! rancangan ubahsuai barang2 keperluan anda... tp kena pastikan semua dicover, ek :)
    Shifu67 said...
    faiz & dalia
    tak jadi nyerr.. saya dah kecikkan saiz meja.. tak leh letak banyak benda laa

    YB
    tunggu kuar tender..

    acik
    nak tempah meja.... boleh, nnt saya masukkan dlm list kastemee... errr... 2012 boleh la kot, skrg ni tempahan dah full.... lalalala

    pakmat
    hehehe... dah cuci... hadiah masa kawen tuu... banyk jasa tu

    oneZ
    ko tak pecaya eiii...

    linda-
    membina sungguh komen mu itu

    cik cookie
    meja besepah tu tandanya aku bekerja... meja yg kemas tu tandanya tuan meja tu keje duk susun dan mengemas meja je la... hehehe

    maksu
    haaa.... hari tu ada dah tv nak rakam buat program tv tapi saya je yg malas nak layan
    kirana said...
    Amacam kalo Kirana bagi tempoh 1 bulan mulai ari nie. Pastu Shifu ambik gambor meja tuh dan tunjuk kat Kirana.... masih sama tak senario nyer! Atau dah sesak balik! Menda2 yg lain tuh anta gi recycle je!
    izman said...
    at least dah buat satu benda nampak kemas. tapi yg dibawah tu dah kemas belum bang??
    ~xiiinam~ said...
    Selamat bertukang.
    Shifu67 said...
    kirana
    jumpa bulan depan.... tungguuu

    izman
    errr... kena tunggu start projek buat kabinet la kot... :)

    ciklah
    terima kasih cikgu...
    ~ein~ said...
    kemas..jangan x kemas..;p

Post a Comment