Tuesday, September 16, 2008

Suka tak suka aku punya suka

(Entry ini dipost dengan menumpang line schoolnet.....)

Maaf kalau ada yang tak suka aku letak gambar ni..... samada tak suka pada gambar ni, tak suka pada orang dalam gambar ni, atau tak suka dengan orang yang letak gambar ni.... tak kisahlah. Selepas berminggu-minggu heboh dan dihebohkan di sana-sini.... akhirnya 16 September sampai juga. So..... apa cerita? Korang tanya sendiri.... jawab la sendiri. Aku.... "emmm, menyampahhhh!"

Zup.... zap..... zup.... zap.............................

Line streamyx aku masih juga tak ketahuan.... entah bilalah akan berakhir penyiksaan ni.

Dah seminggu gusi aku bengkak..... aduhh, siksanya..... eh! bukan merungut sebenarnya... itu cuma penggunaan bahasa untuk menggambarkan situasi sahaja.

Yang sebenarnya bukan 'tersiksa' sampai tahap mengelupur.... 'tersiksa' di sini hendaklah dengan 'ukuran' rakyat Malaysia, bukan 'ukuran' rakyat Somalia.

Bila gusi bengkak.... semuanya serba salah..... nak cabut gigi, tak boleh.... nak biar, sakit.....

Tapi tetap masih boleh makan sebenarnya, cuma terpaksa mengawal supaya jangan mengunyah sesedap mulut. Lepas tu kena telan pelan-pelan... bukannya sesedap tekak!

Barangkali puasa tahun ni.... menu aku paling simple, jarang sangat bershopping di bazar ramadhan. Paling-paling pun hanya beli seekor ikan bakar..... tanpa menu-menu tambahan. Entah kenapa... macam tak de selera je.... dan kemudiannya.... rasa ok je, walaupun menu tak penuh meja waktu berbuka.... hehehe!

Ini bukan soal nak kempiskan perut..... tapi macam dah selesa pula.... makan sesenduk nasi, tanpa menambah ni.... lega je rasanya!

2 Comments:

  1. Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...
    kta org sakit gigi..pi cabut gigi. hang sakit gusi...kena cabut gusi gak ka?..

    bila2 gi klantan, aku gi ghumah mung dih..
    Shifu67 said...
    Huh.... kalu aku boleh cabut gusi ni... aku cabut dohh!

    Kalu sampai kelate.... silokee la singgoh ghumah kawe.

Post a Comment