Saturday, October 25, 2008

LDP SK Kolam

Hari ini memenuhi jemputan sebagai Fasilitator Kursus Latihan Dalam Perkhidmatan di SK Kolam.

"Bila bercakap hal ICT, kita tak boleh lari daripada membicarakan tentang hardware, software dan gadget"

"Setiap orang selalunya akan ada kecenderungan dalam salah satunya, tetapi sebagai cikgu kita patut tau semua bidang, serba sedikit sebagai memenuhi keperluan kerja kita" (setelah diterjemahkan ke Bahasa Melayu.... hehehe)

SK Kolam merupakan sekolah yang ke-7 menjemput aku menyampaikan kursus. Bagi tahun 2008 ini semua kursus hendaklah dirancang dan diadakan di premis kerajaan..... buat hujung minggu je!

Setiap sekolah diberikan bajet untuk mengadakan kursus. Setiap guru mesti menghadiri sekurang-kurangnya 7 hari kursus dalam setahun. Maka pihak sekolah mesti merancang LDP untuk guru masing-masing.

Pstt... tahun depan kursus boleh dibuat kat hotel semula la kot.... maklumlah banyak hotel yang tenat sejak pegawai kerajaan tak buat kursus kat hotel tahun ni, kesian kat diorang kann....

2 Comments:

  1. Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...
    laaa. Memang dah buleh dah buat kat hotel..apasai kelantan tak buleh pulak?.
    Shifu67 said...
    memang la.... tapi tak le macam dulu, JPN je yg boleh buat, bajet kecik je kot

Post a Comment