Tuesday, December 1, 2009

Secret Recipe

Day 2..... hari ni aku nak kongsi Secret Recipe santapan pagi aku... hehehe. Jom ke dapur!

First.... pegi dapur.... ambil apa saja yang ada.... bawang puteh, bawang merah, bawang besar..... potong sesuka hati..... aku suka makan bawang.... hari ni guna 5 ulas bawang puteh... kalau nak guna selabu bawang puteh pun tak kena saman....

Then.... potong apa-apa je sayur yang ada... lepas tu.... chiengggggg...... masuk dalam kuali...... tambah sikit perasa (aku pakai Knorr pasti sedap)..... sesudu barbecue sos (aku suka sos MasterFoods)..... beberapa renjis maggi seasoning.... sedikit Italian Herb...... cung ceng.... cung ceng.... siap (sorry... gambar terlebih flash)



Dalam masa yang sama.... pukul telur... dalam 2 biji..... aku tambah sesudu cheese.... mozarela cheese tak de... aku bantai cheese dalam botol tu je... hehehe.....

kacau-kacau telur tu.... segala yg aku tumis tadi pun aku gaul sekali.... masa ni boleh tambah apa saja... tengok apa yang ada kat dapur.... sambal  daging dah habis la pulak.... ada bawang goreng je.... bubuh je laaaaa....





Lepas tu.... letak sekeping roti.......

bubuh itu telur atas roti juga... dalam itu pan laaa.... then belakangggg... kasi letak lagi satu keeeepinggg rotiiiiii.... belakangggg...... tunggu la sikijammm..... kasi itu colourrrr brownnnn sikettttt

Walaaaa...... dah siap!










17 Comments:

  1. ONE ZABA said...
    sendiri masak...sendiri makan. anak-anak punya mana daaaaa!!!
    Shifu67 said...
    ikss... ni aku demo laa... tu aku punya... then masak lain utk anak2 laa.... duk beratur la tunggu
    Yunus Badawi said...
    Dah pecah rahsia secret recipe ko ni hehehe
    noorlara said...
    sedap tu, kalu makan panas panas aroma telur tu abis satu kampung digodenye hahahaha
    Cik Cookie said...
    kuat gak mkn ehhh..
    Shifu67 said...
    YB
    menu tu sebenarnya nama dia menu hentam sajalah labu.... hehehe

    norlara
    hehehe.... esok boleh try eii

    cik cookie
    iks... cukup kalori tu
    Che' Pit said...
    hmm tulah, tgk buat satu jer.. masuk perut sdiri.. sian anak2 terkulat tgk bapak makan..
    LiNda said...
    wahhh... menu awak memang besh!

    sesuka hati jek nak masukkan...

    apapun... jangan terlungkup kuali tuh udah le ..
    xiiinam said...
    Sampai sini bau bawang goreng hangus tu...





    Tengahari ni tak payah masaklah.
    nanti sebelum dzuhur ckLah hantar mangkuk tingkat!



    Keh keh..
    Shifu67 said...
    cik pit
    tu demo utk masuk blog laa.... utk anak rebus ubi je..... hahaha

    linda
    tu menu namanya.... roti goreng bersama kambing..... hehehe

    ciklah
    mana ada hangus... tu kuning keemasan laaa

    errr... kutunggu mangkuk tingkat mu itu
    faiz said...
    harus dicuba secret recipe nie..tp konfirm pas makan x sakit perut shifu ek...hehe...
    Che' Pit said...
    humangg ai..
    utk anak rebus ubi jer..
    ngeh ngeh ngeh mmg bapak mitali tul lah..
    DUN Behrang 2020 said...
    Dasat tu bro...terliur aku!
    Shifu67 said...
    faiz
    konfirm lepas makan akan kuar bunyi... ekkkkkk!

    Che Pit
    hagin kakanakan..... jarang hubik layap hajak.... hehehe

    DUN
    cuba la resepi tu esok pagi... gerenti mem ko senyum panjang
    joegrimjow said...
    ehem ehemmmmmm
    MaMa MoDeN said...
    salam cikgu,
    wah nampak sedap tu..
    tgk gaya penceritaan memang ada skill tu...

    orang umah mama pun cukup pandai & sedap buat nasi goreng, tapi kadang2 je dapat nasi goreng tu...

    errr cam nak dok dalam pantang pulak ler... :)
    Shifu67 said...
    joe
    aku dah kira kalorinye tu... lalalalala

    mama moden
    emmm... rebus ubi cicah pekasam sedap gak

Post a Comment