Wednesday, September 15, 2010

Hari Raya On The Road Vol:03

11 September ::

Hari ini meneruskan pemanduan lagi... dari Balun Bidai menuju Kuala Kangsar/Taiping. Pasal apa Kuala Kangsar/Taiping... pasal Kampung Pauh, Bukit Gantang ni terletak antara Kuala Kangsar dan Taiping. Aku kekadang tak tau nak guna yang mana satu.

Hari raya kedua... tentunya orang sibuk ziarah-menziarah. Kereta kat jalan pun bertambah. Masuk highway.... pun sama keadaannya. Sampai di exit Tol Kuala Kangsar... kereta berbaris dari simpang nak masuk tu lagi.... punya la jauhnya nak sampai ke tol. Kami pun teruskan ke depan... ke exit Changkat Jering. Kat sini pun sama... tapi pendek la sikit jaraknya.

Sampai di rumah... bertutup rapat je.... nampaknya kami yang pertama balik. Adik-adik yang lain belum balik lagi la ni. Tahun ni... dua orang adik beraya di rumah mertua masing-masing.... seorang ke Johor, seorang ke Bagan Datoh.

(Gambar langsung tak ingat nak snap)

0 Comments:

Post a Comment