Thursday, September 16, 2010

Malaysia, tanahairku

Berbanggalah menjadi warganegara
.
.
.
.
.
.
.
.
.

yang bawah ni 16 September apa ntahh.. hehehe!




Cerita sandiwara...

Arakian, kononnya.... kisah berlaku di sebuah negeri yang bernama.... ikut suka korang la nak buh nama apa pun.

Subuh-subuh lagi di hari Jumaat yang mulia, berbalam-balam kelihatan pakcik, makcik, nyonya, apek, aci dan aya berkumpul di sebuah bangsal merangkap bus stand. Bila di tanya kenapa sesubuh lagi berkumpul ni?..... dan semuanya pakat melawa belaka, laju je diorang jawab.... ada orang nak bagi tiket bas free.... rombongan nak pegi ke Putrajaya. Waaa..... seronok la! Ada la dalam 20 - 30 orang yang sedang berkumpul di situ, semuanya dengan wajah ceria.... maklumlah nak ke kota raya..... free pulak tu.

Dari ufuk timur, cahaya mula memancar.... sungguh indah melihat pemandangan matahari sedang naik, memancar menyinari permatang dan dengan manjanya menyentuh pepohon pauh nan sebatang.

Matahari yang tadinya bersinar lembut sudah menampakkan bisanya..... kehangatannya makin terasa. Bas yang di tunggu masih tak kunjung tiba. Mereka semua sudah mula tertanya-tanya...... baca lagi

...................................................................................

Cerita lawak lain... hehehe

5 Comments:

  1. luahfikiran said...
    SALAM,
    SAMA2 KITA MERAIKAN ULANG TAHUN HARI MALAYSIA.
    Shifu67 said...
    Selamat Hari Malaysia.... jangan musnahkan apa yg telah kita miliki dengan mengharapkan sesuatu yg tidak pasti
    ckLah@xiiinam said...
    Cikgu suka rakyat yang patriotik macam ni. Bagus. Selamat hari Malaysia...
    sonata anak kancil said...
    selamat menyambut Hari Malaysia...cite menusuk kalbu - penuh makna haaa...tahniah anak kak Long ke London...
    Shifu67 said...
    teringat sandiwara dulu2 kat radio..

    kak long duk makan meggi je ka sana

Post a Comment