Tuesday, September 14, 2010

Hari Raya On The Road Vol:01

09 September ::
Esok dah hari raya.... tiba masa untuk memulakan perjalanan membelah Banjaran Titiwangsa, dari timur ke barat.

Pukul 2:00 petang memulakan pemanduan. Masuk area Tanah Merah dah start hujan. Sepanjang perjalanan sunyi sepi.

Sepanjang perjalanan lancar kerana mungkin sudah ramai yang sampai di kampung masing-masing. Beberapa kereta yang remuk tersadai di tepi jalan menggambarkan betapa mencabarnya pemanduan sehari dua yang lepas.

Pukul 6:30 petang kami sampai di destinasi yang telah dirancang..... Restoran Salim Kari Kepala Ikan, Gerik.

Terawal pula sampai.... restoran pun masih kosong. Aku fikir, mungkin tak ramai yang berbuka puasa di sini, maklumlah last puasa.

Masuk pukul 7:00.... eh!, makin ramai yang singgah, dan akhirnya penuh restoran tu.

(Tahun ni, barangkali tak ada mood nak ambil gambar. Baru perasan, tak ada satu pun gambar sejak keluar rumah tadi. Jadi sorry la... tak ada gambar berbuka puasa)

Pukul 8:00 malam, kembali memulas stereng. Hujan masih renyai-renyai. Masuk ke lebuhraya.... rupanya masih ramai yang balik kampung malam ni.

Pukul 10:00 malam, singgah di R&R Sungai Perak.... kita minum duluuuu. Minum Free... hehehe!


Tahun ni bukan setakat kopi je... malah dah ada macam-macam.




R&R Sungai Perak yang berwajah baru. Macam biasa, bila melintas sempadan, Mem Besar nak makan laksa.


Dah puas bersantai di R&R..... akhirnya kami sampai di kampung menjelang pukul 12:00

0 Comments:

Post a Comment