Tuesday, April 21, 2009

Rengekkan itu semakin relevan


Projek pembesaran jalan di hadapan rumah sudah sampai kepenghujungnya. Mengikut jadual, kontraktor mesti menyiapkan jalan tu menjelang bulan Julai tahun ini. Sekarang ni mereka sedang menyiapkan kerja-kerja membina longkang sepanjang jalan itu.

Petang kelmarin kerja-kerja membuat longkang sudah sampai ke hadapan rumah. Mereka dah pasang kalbot di jalan masuk ke rumah. Maknanya selepas semua ni siap.... bolehlah aku berkira-kira untuk menyiapkan pagar dan halaman rumah yang sekian lama terbengkalai.

Malam tadi dah panggil 'kontraktor' peribadi aku untuk bincangkan design pagar hadapan rumah tu. Apa-apahal pun aku nak tunggu diorang siapkan dulu jalan tu sebelum aku pula yang mulakan projek. Jalan masuk yang baru ni... terus je menghala ke garaj kereta depan rumah. Jadi lepas ni boleh tutup jalan lama tu.

Errr..... jalan masuk pun dah baru.... nak tambah sedap cerita lagi, lepas ni pula bawa balik kereta baru..... waaaa, baru gempaq!...... hehehe.

12 Comments:

  1. jane said...
    salam shifu,

    amboi, sumer baghu weh!!!
    Shifu67 said...
    dak lagi.... tender pun belum kuar lagi.... hehehe
    soca said...
    leleh air liur aku bila dengo kete baru... huhu
    Mak Su said...
    aku pun nak merengek jugok lah.

    uweeekkk.... uweeekkk (eh! lain plaks bunyinya)
    Shifu67 said...
    Soca-
    haaaa...sapu air liur tu dulu... hehehe

    Maksu-
    tu bukan merengek la... tu ko salah makan.... tapi kalau yg cam gitu mesti bulan lepas ko dah merengek2 tu... huhuhu
    Shifu67 said...
    This comment has been removed by the author.
    soca said...
    aku mmg suke bab rengek2 ni... hehe
    izman said...
    bestnya.... jalan baru, pagar baru, kereta baru. cuma mem tu kekalkan. jangan bawak balik mem baru udah le...
    xiiinam said...
    Beli MPV lah...best...
    Citra macam aku pun oke...ada Bidio (DVD) dan boleh bukak bumbung.....Masa lalu tasek dekat jalan Jeli-Gerik tu, Sofea boleh julur kepala keluar sambil buat gaya titanic...


    Tolong jangan panggil aku Melah oke. Kalu ko panggil gitu jugak...aku akan panggil ko SEPOL. Berkuat kuasa serta merta...!!!
    Shifu67 said...
    soca-
    ko jgn merengek macam maksu tu dah laaa

    izman-
    hahaha.... ayat last ko tu bahaya tu... tak termasuk dlm pakej tuuu

    cikgu lam laa-
    beli saga utk second car dulu... yg mpv tu cukup setakat rusa yg sedia ada ni utk balik kampung... ada rezeki, lepas ni leh tukar exzora pula

    ayooo cikgu lam laa... jgn malaa2 lorr
    xiiinam said...
    Aku tak perlu paksa mana-mana budak Cina....kerana di dalam rumah aku sendiri ada yang fasih berbahasa mandarin, Jepun dan Arab.....

    Ko memang selalu pandang rendah kat aku.....

    Sila delete mesej ini selepas memahaminya.




    Citttt!!!
    Shifu67 said...
    ko dah silap Lamlaa, aku tak penah pandang rendah kat ko... pasal aku tau ko memang tinggi.... errr... tinggi aku 172, ko berapa eiii?

Post a Comment