Saturday, November 14, 2009

Sayang isteri tinggal-tinggalkan……

Esok aku akan outstation tiga hari……

basuh1 Minggu ni bz sangat…. tak sempat nak uruskan masalah kecepak-kecebur Mem Besar akibat mesin basuh rosak.

Tak sempat nak panggil mekanik untuk baiki. Mesin tu sah hanya rosak panel elektroniknya… sekeping panel tu hangusla dalam RM300.

Errrrr…. RM300 dalam saat-saat cemas sekarang ni…. kena pikir banyak kali gak tu. Tambahan pula aku nak naik gunung minggu ni… kena stanby la juga bajet untuk strawbery dan madu lebah nanti. Bajet untuk segala macam jenis teh pun kena cadang gak tu…. tak kan nak harap teh strawbery yang OneZ bakal hadiahkan tu je kannn…. hehehe!

Masalahnya…. tak kan nak terus menyiksa Mem Besar….. sedih aku tengok dia basah kuyup membasuh…. kang rosak pulak kulit jari-jemarinya. Sayang punya pasal… untuk selesaikan segera masalah tu, aku pun pergi kedai…… hulur duit plastik tu…… zup zap selesai masalah.

samsung4Untuk Mem Besar tersayang…… taraaaaa!… mesin basuh yang baru…… walaupun kecil dari yang ada tu, tapi sekurang-kurangnya masalah dah selesai. Mesin basuh lama tu…. lepas ni kita selesaikan.

Errrr…… korang bayangkanlah apa yang aku dapat malam ni!…… lalalalala!

 

samsung1

 

 

samsung2

15 Comments:

  1. ONE ZABA said...
    jangan lupa bawak baju tebal@sejuk sekali. hari-hari hujan sini.
    Cik Cookie said...
    dapat apa mlm nih?
    nak juga blh?
    xiiinam said...
    Dapat apa?



    Errr...dapat basuh seluar kecik!!!
    LiNda said...
    lalala...

    nak tahu gak.... dapat apa ekh ??
    Shifu67 said...
    OneZ
    okeyyy... aku bawa baju hujan sekali nnt

    cik cookie
    ikss.. ko kecik lagi... gi main jauh2

    ciklah
    kes seluar kecik dah habis la, tu yg kena beli baru tu

    linda
    aku nak buat2 tido laaa
    sonata anak kancil said...
    aku boleh agak ko dapat ape!!!

    lepas ko balik, ko pulak ditinggal2kan.....baru adil kan.
    Yunus Badawi said...
    masa aku tulis komen ni mesti ko dah tidur oppsss dah di bilik tidur dgn isteri ko ngeh3x
    MaMa MoDeN said...
    salam cikgu,
    tahniahlah krana prihatin ngan masalh mem besar nak kecebar kecebur tu... bila dah lama tak mcuci kain baju ngan tangan guna berus mmg satu msalah tau!

    p/s: ermmm 'dapat' apa? biasalah tu nak gi panjat gunungkan, klu takde mesin basuh tu 'dapat' juga kan.. kan..
    INNA AB said...
    hai...xkn psl mc baru dibeli, baru nk 'dpt'?? huhuhu....kes naya wei!!!
    ehem..ehem...
    Shifu67 said...
    YB
    bro memang jenis cepat fahammm.... huhuhu

    mamamoden
    siapa tak sayang bini oiiii..... (dengan gaya premlee)

    inna
    errr.... kekadang make ike singgang... kekadang make ike percik.... sesekali tomyam... jare2 make pizza.... huhuhu... ada kena mengena ko dok ni
    faiz said...
    aha...sgt prihatin...
    tue la shifu..kang bila jari jemari mem besor sakit..payah la plak nak wat cakar rimau kan..shifu kan..kan... hehe..
    LiNda said...
    eleeehh...

    rugilah buat-buat tido.

    takde sapa nak angkat .. berat weiii.

    hahaha
    noorlara said...
    macam tu le suami mithali, ade banyak untungnye buat baik ngan isteri selain pahala ade bonus lagik, mana nak cari hahahaha
    pB said...
    mesin basuh brnad samsung memang tak leh dipercayai ...

    cepat rosak
    Shifu67 said...
    faiz
    lambat balas... pasal sibuk mencakar... hehehe

    linda
    tak payah angkat2 laaa....

    noorlara
    aminnnn....

    pb
    errr... pasal tu ke jaminannya 5 tahun

Post a Comment