Tuesday, November 24, 2009

Siapa nak beli Perodua Rusa

Akhirnya MPV yang ditunggu-tunggu muncul juga…….
alza1

Sudah sampai masanya bagi yang berkeluarga besar seperti aku untuk berkira-kira menukar kereta…. pilihan MPV yang ‘mampu milik’ (kuasa enjin dibawah 2000 cc) semakin rancak sekarang ni….. bermula dengan Avanza… kemudian Exzora dan kini Alza.
alza2
alza5Aku pun sudah teruja untuk menukar Perodua Rusa yang sudah 8 tahun berjasa kepada keluarga kami. Selama itu… aku cukup berpuas hati dengan Rusa kami, kerana tak pernah mengecewakan selama kami berulaang-alik membelah banjaran Titiwangsa dari timur ke barat.
Sehingga kini pun…. kondisi Rusa aku masih tip top… kerana aku tak pernah servisnya kat pusat servis cokia tepi jalan. Rusa aku sentiasa diservis secara berjadual di pusat servis Perodua…. aku lebih rela membayar lebih sedikit… asalkan puas hati.
Kalau ikutkan sayang…. memang aku sayang nak jual…. tapi… bila Perodua dah keluarkan MPV yang baru ni…. aku dah mula tepuk dada (tepuk poket)….. tanya selera
Errrr…… ada sesiapa yang nak beli Perodua Rusa?
iswaraVSsaga1

22 Comments:

  1. Al Quds Travel said...
    Al Quds Travel Welcome You :-

    "FIESTA ALQUDS TRAVEL FAIR"
    Date : 10,11,12 December 2009
    Time : 10.30 am - 10.00 pm
    Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
    Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
    Tel No : 609-747 9999

    Diskaun hebat untuk semua
    pakej pelancongan!!!
    joegrimjow said...
    hehe
    korbankan rusa untuk new one
    Tijah said...
    aku dah tengok bang. ok gak tapi blakang xde ekon aaaa...
    Cik Cookie said...
    smart di luar je ehhhh.
    pagi tadi br tgk
    MaMa MoDeN said...
    salam,
    klu yg sedia ada dah memang yg terbaik, tak pernah meragam, byk menabur budi pd kita mengapa perlu ditukar?

    jgn hanya melihat pada baru & cantiknya sahaja... ntah2 lebih indah khabar dr rupa...

    jgn nanti yg dikejar tak dapat, yg dikendong brciciran...

    ermmm komen ni kena ngan tajuk tak cikgu?..
    ckLah @xiiinam said...
    Tak nak ahh kereta plat D!
    faiz said...
    exora suka...alza pun cantik..huhu...

    rusa tue wat sewa je la shifu...
    Unknown said...
    amboii.... dah masuk iklan la pulakk... kena bayar royalti kat aku ni

    joe
    tepuk poket la dulu

    tijah
    errr... belakang tak de ekon?

    cik cookie
    ko tak de anak lagi... nnt bila ada ko tau la cam mana perlunya keta 7setter

    mama moden
    errrr.... macam tak kena dgn tajuk jeee... hehehe

    ciklah
    ayat tu macam ada maknaaaa jeee... kalau plat W lagi la dasyat.... silap2 keta terendam dlm banjir.... hehehe

    faiz
    errrr... company ko nak sewa ke
    ckLah @xiiinam said...
    Ada makna ya? He..he..
    plat xiiinam tu dah dua kereta pakai...setiap kali beli kereta baru, plat tu ckLah bawak...
    Unknown said...
    ciklah
    dulu aku penah dengar ayat... tak mau pakai plat D tu.... aku pun tak tau apa sebab... bila aku pakai plat D.... tak de apa2 pun.... ok je
    DUN Behrang 2020 said...
    yang warna classy purple tu cantik...nmpk lebih besar...dah cuba duduk dalamnye malam tadi...ermmm...kereta juga mpv!
    Unknown said...
    DUN
    tepuk poket bro.... tepuk poket, jg tepuk dahi... hehehe
    Mak Su said...
    saya tengah skodeng alza :)
    Abam Kie said...
    letakkan iklan di mudah.com.my. pengalamanku, x sampai 30 mins lepas iklan aku nak jual notebook terus ada org call n sms.

    TQ sbb mengungguli carta ngetop pengomen tegar di blog aku, abg saiful...hehhehe

    jgn biarkan mahkotamu di rampas org lain.

    Wassalam.
    ONE ZABA said...
    kalau ko jual pakai kilo...aku nak beli 2 kilo je buat rendang raya nanti.
    Yunus Badawi said...
    Shifu ko bagi ONE ZABA tu absorber depan kalau dia nak 2 kilo aje rusa ko tu hehehe
    Unknown said...
    maksu
    errr... anak berapa org.... jgn membazir ruang... hehehe

    juk
    amboiiii...

    OneZ
    2kg je... tak pulang modal la aku nak korbankan rusa

    YB
    tu pun dah lebih 2kg tu
    Cikgu Dahlia said...
    alza??

    pergi laaa tgk dulu, buat2 test drive dulu...

    jangan pandang luaran je..lagik2 first production..mcm kes ezora dulu..macam2...kena tunggu dia perbaikkan dulu laa kalo nak pun..

    tapi ye laa..sape xbangga kan bawak kete jenama baru atas jalan..

    btw, me xnak RUSA tu...hehehe nak try bwk kete obersea laks..kikiki..

    dah iklan kat mudah lum?? situ mmg cepat dan mudah dpt buyer...ataupun, google je iklan percuma...
    Unknown said...
    Data nak beli RM 5k cash bleh tak?
    Unknown said...
    Data nak beli RM 5k cash bleh tak?
    Unknown said...
    Data nak beli RM 5k cash bleh tak?
    Unknown said...
    ayooo.. dah lama jual..ada lagi rupanya yg tanya :)

Post a Comment