Sunday, November 8, 2009

Jumpa kawan lama

Selama dua hari aku jadi chef de mission dari Kelantan ke Perak. Hari jumaat bertolak Tepen untuk transit / login di Homestay Bukit Gantang, sebelum ke Batu Kurau, esoknya.

Missionnye ialah menguruskan majlis perkahwinan sepupu sebelah mem besar dengan orang Batu Kurau. Sebelum ke sana aku dah hubungi kawan lama..... tanya khabar, takut-takut dia kenal dengan pengantin sebelah pompuan. Rupa-rupanya.... pengantin tu memang ada bau-bau kuini dengan dia..... hehehe.


Maka hari kelmarin.... bukan sahaja selesai urusan 'bina masjid' malahan aku buat pertama kalinya jumpa kembali kawan lama yang setahun dua ni hanya berhubung secara maya.

Segala-galanya bermula bila Lukman mengambil inisiatif menyediakan blog bagi menghubungkan kembali rakan-rakan sekolah yang sudah lama terpisah

Melalui blognye http://izzuddin8084.blogspot.com/, kami kembali berhubung.... sekarang sudah ramai kekawan yang dapat dihubungi kembali kembali. Sudah beberapa kali pertemuan diadakan... cuma aku saja yang belum dapat menyertai sebarang perjumpaan yang diadakan.

Kebetulan aku datang ke kampungnya... jadi dia tunggu aku di sana, dan kami pun kembali mengenang kisah lama.


Errrr.... siapa la yang buat logo ni... lawa sungguh....... hehehe

14 Comments:

  1. ckLah @xiiinam said...
    Malam tadi balik dari Changkat Jering...terlepas simpang nak ke Pantai remis. Sedar-sedar termasuk panggung wayang Cina kat Jalan mati di Kuala Trong...haiyyyyakkk!
    ckLah @xiiinam said...
    pengantin selalu bau bunga rampai...
    Ini bau kuini pulak eikk?
    ckLah @xiiinam said...
    Puas gosok mata tengok yang baju biru tu....



    Kenapa kurus dia sekarang?
    Che' Pit said...
    kata org sambil nyelam minum air..
    ni sambil bina hubungan baru, hubungan lama kembali bertaut.. hmm mesti byk sok sek nya kan, ngeh ngeh ngeh..
    Unknown said...
    ciklah
    ciss... ko saja buat2 tak nampak yg baju coklet tu eiii

    che pit
    err... minum air sirap je
    (bro... sorry la aku tak leh nak tulis komen dlm blog ko)
    Che' Pit said...
    (bro... sorry la aku tak leh nak tulis komen dlm blog ko)

    hmm sedikit ke kompiusan kat situ..

    air sirap lagi ok apa dari air laut or sungai (menyelam)
    INNA AB said...
    sonok bila jmpa kwn lama kn?mcm2 cite nk d share...soalan 1st..mgkin.. "dah brape org anak?" ...huhuhu...
    Unknown said...
    che pit
    baru boleh tulis komen... hehehe

    inna
    err.... soalan pertama... pstttt.... ada laaaaa .... hehehe
    DUN Behrang 2020 said...
    Best ooo dpt jumpa member lama nih...terkenang semasa doluuuuu!
    Cikgooden said...
    tak tepong pong...apa ra...

    lukhman tau no aku..

    takpa la..tadak rezeki jumpak mu..
    Unknown said...
    DUN
    kalau jumpa awek lama lagi best kot.. hehehe

    Coden
    hehehe... aku dgn lukmantak sempt call sesapa... duk sembang je
    lukmanw@gmail.com said...
    Salam Saiful

    Aku cdg nak ajak kau dgn mem serta keluarga singgah rumah aku mkn-mkn tapi kau dah balik.

    Kira-kira mcm nak "bayar upah" design logo le tu.

    Cikgooden - ingatkan kau ada di Bangi. Akupun secara kebetulan minggu ni tak ada kelas dan tak ada aktiviti motorsport.

    Cikgu "Raza" - kurus penama! Dekat 100 kg juga berat skrg ini!

    Lukman
    arsaili said...
    salam..wahh bagusnya semoga ukhwah berpanjangan
    Unknown said...
    lukman
    errr... tak pe la.... nnt lain kali aku clim kat ko

    err... siapa pula cikgu Raza ni... nama gelmour ke

    arsaili
    insyaAllah

Post a Comment