Wednesday, November 5, 2008

Suatu ketika..... I


Kisah 1
1989 - suatu malam ke rumah ayah

"saya nak kahwin..... dgn org Kelantan.... ini gambarnya"
"ko nak kawin..... kawin laaa..... abah tak de duit"

(maksud lain... jgn ko harap aku nak bagi duit)
Sedih, pilu kerana bukan itu tujuan datang malam tu. Tanpa berkata apa-apa, terus balik ke rumah atuk. STOP

Kisah 2
1989 - di rumah mak

"mak dengan mak ngah dah setuju nak jodohkan ko dengan Erah, tunggu ko habis maktab je"
"mak dah siapkan semuanya"

Tak terkata, esoknya balik ke rumah atuk. STOP

Kisah 3
1990 - Bilik Guru Besar

"saya nak minta tolong cikgu....."
"macam mana tu?"
"saya nak kawin... minta tolong cikgu jadi 'orang tua' bagi pihak saya"
"ayah tak datang ke?"
"tak ada sesiapa yang akan datang..."

Nasi lemak buah bidara;
Sayang selasih hamba lurutkan...... STOP

14 Comments:

  1. Ungku Nor said...
    nasik lemak layan dengan sambal tumis udang..perrgghhhh..
    ;p
    Shifu67 said...
    kooo... kalau bab makannnn.... lajuuu jeeee. Err kebetulan lak pagi ni aku makan nasi lemak kat kantin

    aku nak bernostalgia sesekali
    cikgooden said...
    nostalgia nak menikah..
    masa tu bank rakyat ada dak lagi?..
    Shifu67 said...
    huuh bank rakyat!!!... aku masa tu gaji C2 je... keje la baru 3 bulan. Aku tunggu tunggakan gaji 3 bulan tu je la buat belanja kawennn....
    azza_irah said...
    cikgu..

    ....STOP
    pearlEJ said...
    hehe... baek punya dok imbas kembali...
    K.Jah said...
    anak bujang sy baru 6 taun. by time dia nak kawen sok agak2nyer brp la kena byr anak org ek?? isk! nervous nih!!!
    Shifu67 said...
    azza - hanya aku yang mengerti... STOP

    EJ - sesekali merenung kembali... mengenali diri

    KJah - ikss... baru 6th ko dah plan cam mana nak kawenkan dia!! La ni cerai pakai sms je... masa tu nikah pakai mms je la kot
    azlin hashim said...
    begini lah nasib diri ku yg malang...

    STOP! nie bile nak jln nih, asyik Stop jek!!!!!
    Shifu67 said...
    azlin - hehehe.... jalan terusss
    Kebencian_Maharaja said...
    Cikgu zaman muda ngan sekarang dah beza fizikal 2x ganda hehehe.....jgn mare ye....
    Shifu67 said...
    fizikal je beza.... tapi hensemmm tetap cam dulu gak.... hahaha!
    Brahimnyior said...
    Amacam Razak baginda, Lepas? Macam ada yang tak kena...

    Raja Petra mudah sangat dilepaskan. Pelik lah pulak..
    Shifu67 said...
    sapa razak... sapa raja petra ni... ko salah post kot.... hehehe

    tak de apa yg pelik atas dunia ni brooo.....

Post a Comment