Tuesday, January 26, 2010

Kiriman misteri



Minggu lepas aku mendapat kiriman dari orang jauh.... kotaknya kecil molek, dibungkus dengan kertas puteh A4 (kertas fotostat opis dia le tu!)






Balik rumah aku tak sabar-sabar nak melihat isi kiriman itu. Perlahan-lahan aku membukanya.... Perlahan-lahan juga aku menarik isi kandungannya (ni bukan ayat citer 18X ye!)


Berderau jantung melihat kotak bungkusan itu. Emm... melihat aksi model kat kotak tu, memang patut la aku berdebar-debar kann?







Hoi.... jangan pulak lepas ni ada yang letak gambar gaya tu kat blog.... gambar celik mata sepet dah laa... errr... yang penah jadi model pun, minta tolong jangan nak terfikir bergaya macam tu... hehehe!


Misteri ni... memang misteri sungguh kiriman ini........





Ehhhh!... apa pula kaitan kotak kiriman gambar tu dengan bendi dan bayam ?








Haaa.... kan tambah misteri tu!


Jom rungkaikan apakah misteri itu!..... jangan biarkan diri anda diselubungi..... misteriiiiiiiiiii!

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:


Misteri mendeee.... saja je nak buat gempak tu!



Ni haa isi kotak tu.... kotak tu entah kat mana la dia jumpa! Langsung tak ada kaitan antara isi kotak tu, apatah lagi dengan gambar model kotak tu.

Kiriman tu sebenarnya ada kaitan dengan gambar bendi dan bayam kat atas tu.... Kiriman tu mengandungi 2 peket benih sengkuang, 2 peket benih kacang buncis dan 1 peket benih kacang bendi 7 segi.

Benih didatangkan khas dari Institut Pertanian Titi Gantung, Bota, Perak Darul Ridzuan...... rasa macam pernah ku dengar nama negeri ni.... tapi di mana yaaa???? :-)

Terima kasih kepada 'anak murid' yang nak belajar buat blog tapi malas nak update... hehehe!

Tahun ni akan ada Projek Bumi Hijau III .... tungguuuuuu! Kalau rajin boleh jenguk cerita lama ni Berbudi Kepada Tanah,  Projek Bumi Hijau II dan Menuai Hasil

Sebelum mulakan projek... macam biasa la kannn, kena la siapkan batasnya dulu. Bila ada batas yang cantik begini baru la semangat sayur nak tumbuh.

14 Comments:

  1. Yunus Badawi said...
    Aku nak booking bendi dan bayam satu tan. Bila boleh hantar?
    Shifu67 said...
    YB
    errr... ko nak buka kilang apa pulak ni... sampai oder bendi & bayam 1 tan ni...
    sonata anak kancil said...
    bersemangat nampaknya nak becucuk tanam kerana posing maut model itu!!!

    kalau dah berhasil ingat2lah sikit aku ni...pos kat aku sikit barang sekilo dua....
    faiz said...
    masa menuai hasil nanti nak mintak sket, bolehhhh..????
    ONE ZABA said...
    apa kata mintak dia pos laju pulak baja tahi ayam seguni....

    tengok gamak ke idak dia tu!!!
    lupekanje said...
    rajinnya shifu bekebun...
    acik nih duk atas kayangan...tk dpt la nak menyangkul tanah...huhu..
    tingat dulu msa keje kat sekolah...tanam memcm sayur blakang rumah kuarters tuh...badan sihat...dan puas hati dpt berbudi pada tanah.
    LiNda said...
    ... errr... yang penah jadi model pun, minta tolong jangan nak terfikir bergaya macam tu... hehehe!

    aikkk ! macam perli jek .

    tapikannn, gaya tuh memang melotop !

    hahahaha
    INNA AB said...
    dh sekerat thn angan2..nk atur pasu2 bunga kosong dok trsadai d tepi sngai...boh tanah n nk tanam serba skit! bila nk mula ntah...mai shifu mntak anak benih serba spokok!
    blik rya cina ni nk singgah!! huhuhu...
    Cik Cookie said...
    rajin Cikgu kita menanam benih.
    wink
    Zyma Da` Catwoman said...
    Salam Shifu.....

    Ko mmg seorg petani moden yg maju ke depan.

    ;) All the best....
    Che' Pit said...
    mmg seorg anak murid yg baik dan observer sbb tahu cikgu dia mmg suka tgk aksi2 model kat kotak tu, ngeh ngeh ngeh...
    Shifu67 said...
    Sonata
    errrr.. ko nak sayur apa? bendi, bayam, buncis, sengkuang,lada semua ada

    faiz
    errr... kita menuai hasil sama2 nnt yee

    oneZ
    patutnya org kat CH la hantar baja... jgn hantar baja tahi 'tooot' dah la... hehehe

    acik
    tanam je dalam pasu

    linda
    model tu gaya nak bercucuk tanam gak tu... hahaha

    inna
    baru nak start tanam, sms dah masuk kan... hehehe

    cik cookie
    tanah jgn terbiar kosong, benih ada kita tanam je laa

    zyma
    petani moden?.... hahaha, ko nak buat lawak yeee

    CP
    model tu pendorong utk bercucuk tanam laa... hehehe
    DaHLia said...
    hahahaa...berdebar btul tgok kotak tu...
    日月神教-任我行 said...

Post a Comment