Sunday, March 15, 2009

Anak belanja makan

Hari ni hujan tak henti-henti sejak malam tadi.... barangkali hujan seluruh negeri. Macam biasa hari ni jadi dreba hantar Mem Besar pegi mengajar kelas tambahan..... Balik dari sekolah dah tengahari.

Sampai di rumah..... "jom kita makan kat Pizza Hut... kakak belanja". Dengar gitu... laju je semua setuju... cepat-cepat bersiap..... tapi cepat pun tak cepat gak laaa.... maklumlah anak aku semuanya anak dara.

Balik cuti sekolah ni.... anak dara sulung kami ni kaya la sikit, pasal elaun dia masuk dua bulan.... hehehe. Teringat masa dulu kami dapat elaun RM345 je, tapi itu pun dah rasa cukup banyak rasanya masa tu. Bebudak maktab (IPG) sekarang ni elaun lagi mahal dengan starting gaji aku dulu.... tapi itu pun masih lagi bila hujung bulan buat panggilan kecemasan.

Sekarang ni.... musim meraikan kejayaan pelajar-pelajar yang baru mendapat keputusan SPM. Alhamdulillah... kakak juga tergolong dalam kumpulan A1, dan menerima tawaran Program Pelajar Cemerlang oleh BPG untuk dihantar belajar ke luar negara. Sekarang sedang menjalani persediaan untuk ke universiti di Canterbury, UK..... insyaAllah tahun depan dia ke sana.

"Ok... oder je apa nak.... kakak bayar". Apa lagi... penuh la meja..... semua nak makan pasta sepinggan sorang dan dua dulang besar piza... serta side order yang lain. "wei...wei... dah la tu.... parok la kakak nak bayar". Haaa... baru dia tau.... kecut perut tengok bill..... hehehe.

Erkkk.... dah kenyang..... tak ingat nak ambil gambar masa makanan sampai, pasal masa tu semua dah lapar.... hehehe.

Lepas makan-makan.... anak-anak naik atas untuk beli alatan sekolah mereka. Kami beli barang-barang dapur... kerana bila askar-askar balik rumah ni... peti ais cepat je kosong.

Balik rumah.... anak-anak berikan hadiah sempena ulang tahun perkahwinan kami.... abah dan mak sayang kamu semua... muahhhh!

11 Comments:

  1. xiiinam said...
    Macam kat KB MALL je ni..

    Yang baju biru tu, menten ayu sebijik macam gambar tahun 1990 kat entri bawah tu....

    Tapi, yang baju konen tu...awat lari jauh beno elemennyee...




    lariiiikkkk...
    bit'zSaidin said...
    happy anniversary

    semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat..amin...
    Shifu67 said...
    Cklah-
    Bila masa ko sampai KB Mall ni... ni Pasifik KB Mall la...

    weii... weii... ni silap kamera ni, zoom banyak sangat
    Shifu67 said...
    bit'z-
    time kasihh

    awak tuu..jgn dok biar lelama... bekarat nanti
    xiiinam said...
    Kata camera canggehlah...jurukamera pencenlah..

    Editlah dulu sebelum post...tengok exposure dia punya contrast strengt...shadows/highlights kasi more brighten siket....RGB dia kurang kan Red, lebihkan blue sebab tak sesuai dengan objek....Lagi...HSL saturation kasi korang. Unsharp Mask kasi up sikit itu radius.....barulah nampak lebih encem dari situasi sebenar......



    Takut aku tawwww..
    Awwuumm...

    Ko paham ke cikgu cakap ni?
    Mak Su said...
    wah, seronoknya, terbayang2 kegembiraan shifu dan isteri :)
    sonata anak kancil said...
    Sedap tu...apa lagi ada orang belanja, sapu bersih la.

    Tahniah kat kakak - anakanda kat dok mintak jugak , tak tahu la dapat / tidak. Tawakkal, macam2 mintak...kot2 sama ke UK - kwang - kwang - kwang....
    kirana said...
    Anak dara semua ke shifu..amboiiii! Mesti shifu pening kepala jaga anak dara ni.
    Cikgooden (Selumbar Emas). said...
    beso dah anak mu dih...ha ha ha...

    hang ngan mem besar dah boleh berlatih 'salam kerut' dah nih ...
    Shifu67 said...
    Cklah-
    weii... weii... ni bukan gambar artis nak edit medit ni... up sana up sini... ansem aku ori laaa

    mak su-
    time kasih... happy makan free

    Sonata-
    hari ni ni belanja... minggu depan dia call... abah, tolong bank in 100

    kirana-
    sama je... yg lelaki cara lelaki, yg pompuan cara pompuan... cuma anak dara saya tak la main getah gelang atau guli macam yg sorang tu...

    COden-
    wooo... lama tak nampak... aku ingat hang dah bunuh diri ke apa... lambat lagi kot nak salam2 ni... hehehe
    bit'zSaidin said...
    saya nak belajar salam2 dengan shifu boleh ke??:D..jangan marah ye

Post a Comment